Cambridge Cambridge

Y SANTA INÉS  SIGUE DE MODA… …PORQUE  EN SANTA INÉS NOS COMUNICAMOS EN INGLÉS         Boletín  № 05 On Friday 17th of March it was celebrated Saint Patrick’s day, a special date that is becoming even more meaningful for the school that is walking toward bilingualism. The students wore green clothes and articles, enjoyed eating a delicious shamrock shape cookie, and participated in a competition in which they had to understand the real sense of the celebration by pursuing and looking for a hidden treasure. POSESIÓN DE NUESTRA PERSONERA VALERIA JIMÉNEZ EN EL FONDO CULTURAL Las estudiantes de grado primero disfrutan de la lectura en la hora de proyecto «Interpretando ando» First grade students enjoy reading at the time of project «Interpretando Ando»                      Las estudiantes del grado sexto reconocieron los conceptos básicos de ángulos y su medición en una actividad lúdica de aula. ESCUELA FAMILIAR - FAMILY  SCHOOL             Sixth grade students recognized basic concepts of angles and their measurement in a playful class activity. Las niñas del pre jardín disfrutaron de una actividad donde afianzaron la motricidad gruesa , el color amarillo y el circulo.  Pre kindergarten girls enjoyed an activity where they strengthened gross motricity, the yellow color and the circle.                                          Eleventh grade students practiced for ICFES test using the Math book. The Math book is a pedagogical strategy to reinforce multiple choice questions.  Las estudiantes de undécimo practican para los exámenes ICFES con la cartilla de matemáticas. La cartilla es una estrategia pedagógica para reforzar preguntas de selección múltiple. Las estudiantes del grado quinto fortalecen conceptos básicos de geometría jugando con el Tangram.  Fifth grade students reinforce basic concepts of geometry playing with Tangram.    Ninth grade students made a campaign to protect the environment. FIGURAS GIMNÁSTICAS  EN EDUCACIÓN  FÍSICA    Gymnastic figures in Physical education Las niñas de jardín jugaron con los títeres para fortalecer el vocabulario a través de la creación de historias.   Kindergarten students played with puppets to improve their vocabulary through stories they created .